SSM si PSI
Asistenţă tehnică în elaborarea documentaÅ£iilor tehnico-organizatorice ÅŸi în efectuarea instruirii în domeniile sănătate ÅŸi securitate în muncă( S.S.M), cât ÅŸi de prevenire ÅŸi stingere a incendiilor (P.S.I) pentru personalul angajat.
- Activitati in domeniul SSM
1. Identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala - pe locuri de munca/posturi de lucru;
2. Elaborarea si actualizarea Planului de prevenire si protectie;
3. Elaborarea de instructiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca/ situatii de urgenta, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale organizatiei, precum si ale locurilor de munca/posturilor de lucru;
4. Propunerea atributiilor si raspunderilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca/situatii de urgenta, ce revin lucratorilor, corespunzator functiilor exercitate, care se consemneaza in fisa postului, cu aprobarea angajatorului;
5. Elaborarea deciziilor necesare organizarii si desfasurarii activitatii de SSM si SU
(ex.: numirea lucratorului desemnat pentru activitatile de SSM, desemnarea persoanelor care acorda primul ajutor, componenta Comitetului de Sanatate si Securitate in Munca (CSSM) daca este cazul, alte decizii in functie de situatie)
6. Intocmirea documentatiei cu caracter tehnic de informare si instruire a lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca/situatiilor de urgenta;
7. Elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea periodicitatii instruirii adecvate pentru fiecare loc de munca, asigurarea informarii si instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca/situatiilor de urgenta si verificarea cunoasterii si aplicarii de catre lucratori a informatiilor primite/ elaborarea programului de instruire-testare la nivelul organizatiei
8. Stabilirea zonelor care necesita semnalizare de securitate si sanatate in munca, conform prevederilor HG 971/2006 privind cerinte minime pentru semnalizarea de securitate si/sau sanatate la locul de munca:
9. Evidenta meseriilor si a profesiilor prevazute de legislatia specifica, pentru care este necesara autorizarea exercitarii lor:
10. Evidenta controalelor de medicina muncii conform prevederilor legale:
11. Vizita locurilor de munca:
12. Identificarea si propuneri de acordare a echipamentului individual de protectie si a materialelor igienico-sanitare, conform prevederilor legale:
13. Cercetarea evenimentelor, conform prevederilor legale:
14. Participarea si realizarea masurilor dispuse de catre organele abilitate de control ale statului, cu prilejul vizitelor de control sau a cercetarii evenimentelor:
15. Propunerea de clauze privind securitatea si sanatatea in munca/situatii de urgenta la incheierea contractelor de prestari de servicii cu alti angajati/alte societati, inclusiv la cele incheiate cu angajati/societati straini;
16. Constituirea si functionarea Comitetului de securitate si sananate in munca (unde este cazul):
17. Protectia maternitatii la locul de muca
- Activitati in domeniul SU*
1. Verificarea cunoasterii si aplicarii de catre toti lucratorii a masurilor de SU.
2. Asigurarea intocmirii planului de actiune in caz de pericol grav si iminent.
3. Evidenta zonelor cu pericol risc ridicat si specific.
4. Prezenta unui reprezentant al serviciului extern in timpul controalelor efectuate de catre autoritati (ISU).
5. Intocmirea raspunsurilor privind realizarea masurilor impuse de autoritati in urma controalelor efectuate.
6. Intocmirea registrelor de evidenta in domeniile SU in conformitate cu legislatia in vigoare.
7. Intocmirea Fiselor de Obiectiv, elaborarea actelor de autoritate, decizii si dispozitii.
8. Intocmirea Planurilor de evacuare in caz de incendiu.
9. Intocmirea Planurilor de interventie, in conformitate cu Scenariul de Securitate la Incendiu intocmit de catre proiectant si executantii lucrarilor de reconstructie /amenajare / reamenajare.
10. Întocmirea responsabilităţilor ÅŸi modul de organizare pentru apărarea contra incendiilor.
11. Identificarea factorilor de risc de incendiu ÅŸi elaborarea instructiunilor de aparare contra incendiilor pentru fiecare locatie a Beneficiarului.
12. Întocmirea listelor cu substanÅ£e periculoase utilizate în activitatea noastră ÅŸi să le transmită Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta.
13. Elaborarea instrucţiunilor de apărare contra incendiilor cu stabilirea responsabilităţilor pentru fiecare salariat.
14. Să întocmească ÅŸi să actualizeze planurile de intervenÅ£ie ÅŸi condiÅ£iile pentru aplicarea acestora în orice moment.
15. Elaborează programul de informare şi educaţie specifică.
16. Participarea la controale împreună cu beneficiarul, elaborează ÅŸi supune spre aprobare beneficiarului răspunsurile către autoritatea în domeniu.
17. Toate cheltuielile legate de deplasarea reprezentantilor prestatorului (pe teritoriul Romaniei in vederea indeplinirii activitatilor) vor fi suportate de catre Prestator.
18. Urmarirea functionarii mijloacelor tehnice de PSI si anuntarea Beneficiarului cu privire la necesitatea efectuarii lucrarilor de verificare/reparare a acestora.
19. Sa elaboreze tematici si un program de instruire in domeniul SU, pentru toate fazele de instruire (introductiv generala, la locul de munca, periodica si periodica suplimentara). Sa elaboreze teste si sa verifice cunoasterea instructiunilor si masurilor stabilite in domeniul SU, conform prevederilor legale in domeniu. Rezultatele testelor vor fi consemnate in fisele individuale de instructaj in domeniul SU . Sa verifice Fisele individuale de instructaj in domeniul SU pentru a se asigura ca sunt completate la zi prin semnarea in rubrica desemnata Prestatorului (care a verificat instruirea )
20. Sa asigure, cu personal calificat, instruirea introductiv generala pentru noii angajati ai beneficiarului, conform tematicii si programului de instruire stabilit si sa le intocmeasca fise de instruire individuala in domeniul SU.
21. Sa sprijine, cu personal calificat, efectuarea instruirii la locul de munca, periodica si periodica suplimentara, pentru salariatii beneficiarului, la sediile acestora si sa le consemneze in fisele de instruire individuala in domeniul SU.
22. Sa elaboreze clauze privind activitatea SU care sa fie incluse in toate contractele de prestari servicii incheiate de Beneficiar .